Dream on


Mina drömmar gör honom inte rättvis. Och framför allt inte mig själv. För jag är inte lika svag i verkligheten.
Jag stryker min hand över det våta, kalla fönstret. Drömmen. Jag springer i frustration, efter honom. Jag skriker och gråter hans namn. Skillnaden denna gång är att han stannar upp. Jag springer och slår mina armar runt honom och berättar vad som har hänt. Jag känner lukten, jag stryker mina fingrar över hans kalla kinder. Han ser på mig med sina stora ögon. Och ler.

Jag frågar om jag får stanna, desperat efter någon slags ömhet, trots att jag vet att det är fel. Han svarar ja och drar ut en madrass på sitt golv. Men inget är sig likt, lägenheten i Haga var inte han. Den var sunkig och luktade gammal mat. Jag såg ett par plagg som låg på det kalla golvet, jag var övertygad om att det var mina, trots att jag aldrig lämnat något plagg efter mig.

Han studerar mig, greppar tag i mina höftben och bara tittar på mig. Jag bryter ihop av vad som hänt, jag stänger av mobilen för att slippa ta itu med det hela. Jag slår mina armar runt honom och låtsas att det är helt oskyldigt.

Jag sover över, men mer än så var det inte. Kanske för att jag inte ens sov, kanske för att jag var för rädd. Rädd för vad som hänt och rädd för att bara släppa allt. Rädd för mig själv. Har det gått för långt om man inte litar på sig själv?

Drömmen fortsätter att förvränga verkligheten, min självbild och förstånd.

Jag vaknar, skriker efter mamma. Jag berättar första delen av drömmen som jag inte tog med här.
Jag ligger vaken och lyssnar på regnet, drar min hand över den kalla rutan. Varför förstör alltid mina drömmar för mig själv då jag lyckas bra i "verkligheten". Om detta nu är verkligheten, kanske lever jag i drömmar, och verkligheten förblir en dröm. "Är jag en sån?" Mitt inre och samvete körar - "Fan heller!"

Jag drar täcket över ansiktet och somnar om, för det var bara en dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0